Autófüggő

Utolsó kommentek:

kisf 2021.06.17. 21:19:01

@Visceroid: Mondjuk buszgyártásban, a darabszámot tekintve, világelsők is voltunk (12 600 db/év)

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

kisf 2021.06.17. 21:17:08

Jó cikk, köszi, de kicsit sovány. A tehergépjárművekről (esetleg a katonairól), a régebbiekről is szívesen vettünk volna pár sort. Az 50-es években Csepel tehergépkocsikat is szállítottunk oda.

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

pet77 2021.06.17. 19:21:29

Észak korea az első, aki komolyan tesz a környezetvédelemért!!!!!
Képmutató nyugat!!!!!!

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

Örömhernyó 2021.06.17. 15:26:54

@Visceroid: Magyarország mindig is le lesz maradva Ausztriától. Nem kicsit, nagyon.
Ez nem is lenne feháborító, ebbe mindenki belenyugodott már. Az a durvább, hogy a csehek, szlovákok, lengyelek elhúznak a magyarok mellett és Magyarország mostanában inkább Romániával játszik egy ligában. Nőnek a bérek, közben az infláció magas, tehát a nép nem él igazán jobban. Az átlag magyarnak ma is a nyugatról levetett autó a vágya, új autóra egyre kevésbé telik, az olcsó új autók eltűntek a kínálatból, lassan már egy Dacia is elérhetetlen lesz (mert ha épp még megfizethető, akkor nincs készleten).

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

Visceroid 2021.06.17. 14:25:26

Egyébként ezt szeretem a kommunista ideológiákban (ideértve szeretett hazánk kormányát is), hogy minél jobban hangsúlyozzák a proletariátus és a termelés fontosságát, annál kevesebbet termelnek. Ez eddig mindegyik komcsi országra jellemző volt, Magyarországon pedig csak azért megy az autók gyártása, mert Orbán idehozatta az üzemeket, amiknek tejel is az állam rendesen. Kocsi még van bőven, ráadásul nem is olyan olcsók, dugó is van, bár ez a közel- vagy távoli jövőben változhat az ország fokozatos elszegényedésével. Vagy Ausztria közelsége tudja ellensúlyozni Orbánisztán kommunizmusát?

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

gigabursch 2021.06.17. 12:46:56

Azon a képmontázson nem egy FIAT Doblo látható kék színben?

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

citrix 2021.06.17. 08:51:26

Rákosi a ZISZ110-est használta amit Sztálin elvtárstól kapott. Egy Packard másolat ugyanis Sztálin a Packardok rajongója volt. A Kádár rezsim alatt jöttek be a Chevrolet Impalák és a Mercik, természetesen nem a munkásol és parasztok hanem a jó káderek részére.
Észak Koreába minden Kínából kerül át, a két kommunista ország szervesen összetartozik.

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

Quattroman 2021.06.17. 06:21:08

Írhattál volna a kvázi lopott Volvókról is, amit soha nem fizettek ki Svédországnak.

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

szellemkor 2021.06.17. 03:16:26

Bár csak egy Cadillac pompakocsiban utazna a kis dagadt pondró - a raktérben, fekve. És az összes rohadék bűnöző komcsi abban a szerencsétlen országban. Hogy dögöltek volna meg hetedíziglen.

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

Örömhernyó 2021.06.17. 02:57:16

@lutria: Nyilván az átlag észak-koreaiaknak fogalmuk sincs az amerikai autókról, nekik egy Lexus, VW vagy Volvo pont olyan idegen, egyedi látvány, mint egy Tesla vagy Lincoln Continental. Sőt, a Lincoln Continental szerintem csak mint halottaskocsi jelent meg a fejükben, bele se gondolnak, hogy ilyenekkel valahol jártak hétköznapi (gazdagabb) emberek. Számukra az csak valami állami (talán katonai) jármű, amit halottaskocsinak van kialakítva. Mivel szinte minden autó állami tulajdon, számukra teljesen egykutya, mind elérhetetlen.

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

lutria 2021.06.16. 22:47:00

Valahol azt írták hogy állítólag az É-koreai nép úgy tudja hogy azokat a luxusautókat náluk gyártják...

Bejegyzés: Az észak-koreai autógyártás dicsőséges története

gigabursch 2020.10.31. 09:00:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Rosszul mondtam
Supra a kocsi.

Ez az @RMS Geri nevű srác több videóval is fent van, ha jól rêmlik itt említi a kérdést.
youtu.be/mTd4jfZNhig

Bejegyzés: Csalás volt a sebesség-világrekord?

Real_Time 2020.10.29. 15:03:06

@inkábbkeddenvásárolj: Ezzel szemben neked dízelmotor hajtja a mosógépet is. A centrifuga fordulatát is sebváltóval váltod. Látom, jól átment amit a témához írtam...

Bejegyzés: Csalás volt a sebesség-világrekord?

inkábbkeddenvásárolj 2020.10.29. 14:25:58

@Real_Time: Így igaz. Franciaországban már be is zárták a legtöbb autógyárat, mert az emberek többsége vonattal jár mindenhová. TGV-val. fodrászhoz, pékhez, a hegyekbe síelni meg a juhászhoz sajtot venni satöbbi.

Bejegyzés: Csalás volt a sebesség-világrekord?

Real_Time 2020.10.29. 12:37:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, ezek amiket írsz az autóipar jelenlegi megoldásai, amiket ha korábban kezdtek volna el fejleszteni lehet hogy nem itt tartanának már, erre értettem a lemaradást. Persze fejlesztések voltak, mint látjuk, elcsalt sebességrekord, szoftveresen elcsalt emissziós értékek :D Persze a legnagyobb különbség hogy a vasút az ipari igények mentén fejlődött, az autó meg a fogyasztói társadalom igényei útján, ahol az első szempont a parasztvakítás.

Bejegyzés: Csalás volt a sebesség-világrekord?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.29. 12:08:33

@Real_Time:

Kötött pályán, keresztező idegen forgalom nélkül messze nem akkora kihívás az önvezetés. Lényegében csak azt kell figyelni, szabad-e a pálya. A forgalmi lámpák jelzéseit egyenesen a mozdony vezérlésébe is el lehet juttatni, bár nyilván optikai figyelés is biztos van. Mindez nem hasonlítható a közúti önvezetéshez.

"Közúton talán 2040-re meglesz az autópályán a 120-as tempó melletti 2 méteres követési távolság az egymással kommunikáló autók segítségével"

Remélem, 2 méteres követési távolság soha nem lesz. Elég egy előre nem látható műszaki vagy úthiba, és máris ott a súlyos baleset. Az emberi reakcióidó kiiktatható, de ettől még kell nagyobb követési távolság.

"átállás az elektromos meghajtás, hát nem tudom pontosan mikor is ismerték fel a vasúton ennek előnyeit"

Aminek az egyszerű oka az, hogy a vonatok nem akkumulátorról, hanem felsővezetékről veszik az áramot. Ennek közúti megfelelője a troli. Ám az nem az autóipar sara, hogy még mindig nincsenek megfelelő kapacitású akkumulátorok.

Bejegyzés: Csalás volt a sebesség-világrekord?

Real_Time 2020.10.29. 10:25:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én itt inkább a technológiára gondoltam itt, az autóipar erősen a vasúti megoldások után kullog sokminden. Ilyen például az önvezető autók. Vasúton 160kmh óra felett nincsen manuális vezérlés. Egymás követése automatikus rendszerrel, vasúton ugyanaezen elven kövertik egymást ezen szerelvények éppúgy 30 éve, akár vezető nélkül, lásd 4-es metró. Közúton talán 2040-re meglesz az autópályán a 120-as tempó melletti 2 méteres követési távolság az egymással kommunikáló autók segítségével, ezáltal is csökkentve a balesetek és dugók számát. Vagy ami a mostani legnagyobb átállás az elektromos meghajtás, hát nem tudom pontosan mikor is ismerték fel a vasúton ennek előnyeit? Nem 2020-ban az biztos... Na mindegy, ez már merőben eltér a cikk témájától.

Bejegyzés: Csalás volt a sebesség-világrekord?
süti beállítások módosítása